Uncategorized, مجله میک آپ

برای رفع خشک ‌شدن ریمل چه کار کنیم؟ (۱)

ریمل یکی از وسایل آرایشی ضروری به شمار می‌رود. خانم‌ها در موقعیت‌های بسیار گوناگونی از ریمل زدن استفاده می‌کنند. ممکن است برای شما نیز پیش‌آمده باشد که بخواهید به یک مهمانی یا جلسه مهم بروید، اما متوجه شوید که این ابزار آرایشی شما خشک شده است. از طرفی زمان لازم برای خرید ریمل را نیز ندارید. در چنین موقعیت‌هایی می‌توانید خیلی سریع و بدون دردسر در منزل ریمل خود را بازیابی کنید. روش‌های بسیار گوناگونی برای از بین ‌بردن خشکی ریملها وجود دارد. در این جا ما راهکارهای زیادی را برای مقابله با خشکی ریمل به شما ارائه می‌دهیم، برخی از این روش‌ها عبارتند از:

 

استفاده از اشک مصنوعی برای رفع خشکی ریمل

به‌منظور از بین بردن خشکی ریمل، می‌توانید از قطره‌های اشک مصنوعی استفاده کنید. ۱ یا ۲ قطره از اشک مصنوعی را به داخل محفظه ریمل بچکانید. سپس درب آن را محکم ببندید و سپس ظرف را خیلی خوب تکان دهید. پس از چند دقیقه شما می‌توانید از ریمل استفاده نمایید. به این صورت خشک شدن ریمل را کاملاً برطرف می‌کنید.

اگر بعد از انجام این کار باز هم ریمل شما غیر قابل‌استفاده بود، می‌توانید دوباره چند قطره اشک درون آن بریزید و محفظه را تکان دهید. بدین ترتیب ریمل به غلظتی که شما دوست دارید، می‌رسد. از آن جایی که این وسیله با چشم شما سروکار دارد، هرگز قطره‌ای که پیش از این باز شده را در محفظه نریزید. حتماً برای این کار یک قطره جدید از داروخانه بخرید.

استفاده از چای گرم برای ریمل

چای گرم نیز یکی از چیزهایی است که شما به کمک آن می‌توانید ریملتان را مجدد قابل استفاده کنید. برای انجام این کار باید ۳ قطره چای را درون محفظه ریمل بچکانید. پس از ریختن چای بهتر است درب آن را ببندید و چند ثانیه محفظه را محکم تکان دهید. بدین ترتیب موادی که در ریمل وجود دارد، دوباره به‌صورت کامل به حالت اول برگردد. توجه کنید که بعد از ریختن چای باید مدتی صبر کنید تا خنک شود.  هرچقدر این ایزار آرایشی شما خشک‌تر باشد، باید قطرات بیشتری از چای را درون محفظه ریمل بریزید.

استفاده از آب داغ برای از بین بردن خشکی ریمل

یکی دیگر از روش‌های بازسازی و جلوگیری از خشک شدن ریمل قراردادن آن در آب گرم است. در این روش باید ظرف مدت‌زمان ۱۰ دقیقه محفظه را در آب داغ قرار دهید. بدین ترتیب مواد داخل آن نرم و قابل‌استفاده می‌شوند. در این روش باید دقت داشته باشید که پیش از قرار دادن درون دستگاه درب آن را محکم ببندید تا آب واردش نشود. برای مخلوط کردن هر چه بهتر مواد داخل ریمل، می‌توانید ۲ قطره از محلول پاک‌کننده آرایش را در آن بریزید. پس از تکان دادن محفظه، مواد خیلی خوب میکس می‌شوند.

استفاده از گلاب برای خشکی ریمل

شما می‌توانید ۴ قطره گلاب درون ریمل بریزید و مواد موجود در آن را تازه کنید. گلاب یک ماده ضدعفونی‌کننده نیز به شمار می‌رود. بدین ترتیب با افزودن آن، باکتری‌های درون آن نیز از بین می‌روند. گلاب می‌تواند مژه‌های شما را نیز به میزان زیادی تقویت کند.

روغن بادام

برای بازسازی ریمل می‌توانید ۳ قطره روغن بادام شیرین را درون آن بریزید. با این کار این ابزار پرکاربرد آرایشی مثل قبل نرم می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید. خشک شدن ریمل هرگز آن را بلا استفاده نمی‌کند. از طرفی به دلیل خواص بسیار زیادی که روغن بادام دارد، ضخامت و رشد مژه‌های شما نیز بهتر از قبل می‌شود. اگر خشکی ریملتان زیاد بود چند قطره بیشتر روغن بریزید. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که روغنی که درون محفظه می‌ریزید، نباید بیش از حد باشد؛ زیرا آن را خراب می‌کند.

روغن زیتون

کافی است برای از بین بردن خشکی ریمل به طور کامل، از ۳ قطره روغن زیتون استفاده کنید. با این روش مواد داخل ریمل نرم و تازه می‌شود. آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی که در این روغن وجود دارد، مژه‌ها را تقویت می‌کند. همچنین رشد و ضخامت آن‌ها را چندبرابر می‌کند.

برداشتن پوشش پلاستیکی ریمل

بعد از این که درب ریملتان را باز کردید پوشش پلاستیکی که دور درب محفظه وجود دارد را بردارید. این کار سبب می‌شود مواد موجود در آن، مجدداً تازه شود. برای این که ریملتان دوباره خشک نشود، باید حلقه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید. شما باید با هر بار استفاده پوشش پلاستیکی را برداشته و سپس در جای خود قرار دهید.

مایع محافظ لنزهای چشم

۵ قطره از مایع نگهداری لنز خود را در ریمل بریزید و تغییرات آن را مشاهده کنید. استفاده از مایع نگهداری لنز سبب می‌شود، ابزار آرایش مژه محبوبتان خیلی زود احیا شود. شما باید پس از استفاده از این محصول درب آن را ببندید و خوب تکان دهید. بدین ترتیب مایع ریمل به حالت دلخواه درمی‌آید. شما می‌توانید به‌راحتی مایع نگهداری لنز را از داروخانه‌ها بخرید.

قرار دادن ریمل در بخش بالایی یخچال

نگه‌داشتن ریمل در بالای یخچال نیز می‌تواند به کاربران کمک کند تا به‌صورت نرم و تازه از آن استفاده کنند. حرکات برس داخل ریمل گرما و اصطکاک به وجود می‌آورد. بدین ترتیب مایع ریمل به بدنه ظرف نمی‌چسبد و از خشک شدن ریمل جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر دیربه‌دیر از این وسیله آرایشی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را در کنار دیگر لوازم در کیف خود نگه ندارید. گذاشتن آن در مکان خنک، خشک‌شدن آن را به تأخیر می‌اندازد. همچنین با مرتب تمیز کردن انواع برس ریملمی‌توانید خشکی آن را به تاخیر بیاندازید.