مجله میک آپ

بی بی کرم چیست و چرا استفاده از آن برای پوست توصیه می‌شود؟

این روزها نام بی بی کرم  را خیلی می‌شنویم و در تمام ویدیوهای آموزش آرایش می‌بینیم که از آن استفاده می‌کنند. اما بی‌بی کرم چیست و استفاده از آن چه لزومی دارد؟ BB مخفف “Beauty Balm” یا “Blemish Balm” است که در فارسی به آن «بالم زیبایی» یا «کرم زیبایی» هم می‌گویند. بی‌بی کرم فقط یک کرم صورت که اخیرا مد شده نیست! این محصول تلفیقی از لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ضد آفتاب است که علاوه بر اینکه شما را زیباتر می‌کند، از پوست‌تان نیز مراقبت می‌کند. امروزه انواع بی‌بی کرم در بازار وجود دارد. ما به شما کمک می‌کنیم که محصولی مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

بی‌بی کرم چیست؟

این کرم در واقع ترکیبی از چند محصول در یک محصول است؛ تلفیقی از کرم مرطوب کننده، پرایمر (پایه آرایش)، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر. اولین بی‌بی کرم در سال ۱۹۶۰ در آلمان تولید شد. استفاده راحت یک کرم به جای چند کرم باعث شد خیلی زود کرم زیبایی مورد علاقه خانم‌ها در تمام دنیا شود. بی‌بی کرم‌ها در برندهای مختلف در رسته محصولات کرم ضد آفتاب و کرم پودر نیز قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

 

چگونه بی بی کرم مناسب انتخاب کنیم؟

۱.نوع پوست خود را بشناسید و بعد کرم مناسب پوستتون رو انتخاب کنید

. اگر پوست خشک دارید به دنبال بی‌بی کرم تغذیه کننده پوست یا آبرسان بگردید (Nourishing And Hydrating) که دارای فرمول نرم کننده باشند. یک کرم بی‌بی خوب می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را در زیر مواد آرایشی حفظ کند و پس از استفاده پوست شما را نرم و شفاف جلوه می‌دهد.

اگر شما پوست چرب یا پوست ترکیبی (مختلط) دارید، باید به دنبال کرم پودر، کرم ضد آفتاب و البته بی‌بی کرم مخصوصی باشید که میزان تولید چربی پوست را کنترل کند و مات باشد. محصولات بدون چربی (Oil Free) برای پوست شما ایدئال است. بی‌بی کرم بدون چربی از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند و ظاهری مات به پوست شما می‌دهد؛ جوش صورت و منافذ بزرگ پوست را می‌پوشاند و رنگ پوست را همسان می‌کنند.

۲. SPF

اکثر بی‌بی کرم‌ها دارای SPF هستند. این ویژگی مناسب باعث می‌شود بتوانید استفاده از آن‌ها را در برنامه روزمره خود قرار دهید. با این کار شما می‌توانید از کرم ضد آفتاب و لوازم آرایش به طور جداگانه استفاده نکنید چون بی‌بی کرم یک کرم زیبایی چند منظوره است، از پوست شما در برابر آفتاب محافظت و از عوارض خورشید برای سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند؛ در عین حالی که نواقص پوست را هم می‌پوشاند. اگر پوست روشن دارید BB Cream SPF 30 به بالا برای شما مناسب است و کسانی که پوست تیره‌تر دارند می‌توانند از BB Cream SPF 15 استفاده کنند تا از پیری پوست به علت تابش خورشید جلوگیری شود.

۳.رنگ پوست

البته که شما به یک کرم زیبایی مناسب با رنگ پوست خودتان نیاز دارید. به همین دلیل هم بی‌بی کرم با رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و پوست شما هر تن رنگی داشته باشد می‌توانید کرم رنگ پوست خود را پیدا کنید. ویژگی جالب این نوع کرم میزان پوشانندگی آن است. بی‌بی کرم پوشانندگی خیلی زیادی ندارد و با توجه به بافت نرم خود به اصطلاح به راحتی روی پوست می‌خوابد، نواقص را می‌پوشاند (Coverage)، با رنگ پوست هماهنگ می‌شود (Corection) و در نهایت بافت شفاف و یکدستی به پوست شما می‌دهد. کرم مناسب با رنگ پوست خود پیدا کنید تا مطمئن شوید رنگ صورت شما با گردن و بدن یکسان شود و پوست شما زیبایی طبیعی برای آرایش روزمره داشته باشد.

مراحل استفاده از بی بی کرم

  1. پوست‌تان را تمیز کنید. در صورت نیاز، از سرم یا مرطوب‌کننده دلخواه‌تان استفاده کنید.
  2. کرم بی بی را روی پوست‌تان بمالید.
  3. از برس کرم‌پودر، اسفنج یا انگشتان خود برای پخش کردن کرم استفاده کنید. استفاده از انگشتان دست باعث گرم شدن کرم شده و جذب آن را برای پوست آسان‌تر می‌کند، در نتیجه کرم به خوبی روی پوست شما می‌نشیند و ظاهری طبیعی به آن می‌دهد.
  4. می‌توانید برای افزایش پوشش‌دهی از کرم‌پودر و کانسیلر برای پنهان کردن نواقص پوستی استفاده کنید. BB کرم در اکثر مواقع نیازی به پودر تثبیت‌کننده آرایش ندارد؛ اما اگر از کرم‌پودر یا کانسیلر استفاده کرده باشید، لازم است برای تکمیل آرایش‌تان از پودر تثبیت‌کننده کمک بگیرید.
  5. اگر قرار است برای مدت طولانی در معرض آفتاب باشید، به طور جداگانه از یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده روی BB کرم استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما

بی بی کرم گلدن رز است. چرا؟ چون این محصول روند آرایش روزانه را سریعتر ساخته و شما را از مصرف روزانه و پشت هم کرم‌پودر، کانسیلر، پرایمر و ضدآفتاب بی‌نیاز می‌سازد چرا که با خرید یک بی‌بی کرم یک تیر و چند نشان زده‌اید. بی‌بی کرم گلدن رز بافتی نرم و سبک داشته و باعث ایجاد حس چربی و سنگینی روی پوست نخواهد شد. این محصول با دارا بودن SPF25 به محافظت از پوست در برابر نور خورشید هم کمک کرده و از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌نماید. بی‌بی‌کرم گلدن‌رز پوششی یکنواخت و یکدست روی پوست به وجود آورده و ظاهری درخشان و زیبا به آن می‌بخشد. این محصول به تامین و حفظ رطوبت پوست کمک کرده و مانع خشک شدن آن می‌شود. بی‌بی کرم گلدن‌رز با مرطوب ‌کردن پوست موجب نرمی و لطافت آن شده و برای استفاده روزانه گزینه مناسبی به شمار می‌رود. این کرم فاقد پارابن و چربی بوده و از بروز حساسیت روی پوست جلوگیری می‌نماید. ویتامینE موجود در ترکیبات BBکرم گلدن‌رز با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را بر روی پوست خنثی ساخته و از ایجاد چین و چروک در آن و پیری زودرس پوست پیشگیری به عمل می‌آورد. قیمت بی‌بی کرم گلدن‌رز مناسب و مقرون به صرفه است و شما می‌توانید به راحتی آن را از فروشگاه اینترنتی ماه بانو  سفارش دهید.

ویژگی‌های بی بی کرم گلدن رز

  • قابلیت پوشش‌دهی یکدست و صاف
  • دارای بافتی نرم و فرمولاسیون اختصاصی
  • ایجاد ظاهری زیبا، درخشان و براق بر روی پوست
  • حاوی ویتامین E و‌ مواد آبرسان قوی
  • موثر در رطوبت‌رسانی به پوست
  • در رنگ‌های متنوع
  • فاقد هرگونه چربی اضافه و هرگونه‌ مواد مضر نگهدارند مانند پارابن

حرف آخر

در این مقاله از مجله میک آپ ماه بانو به شما توضیح دادیم که بی بی کرم چیست و چه کاربردی دارد. همانطور که متوجه شدید، بی بی کرم ها کرم هایی چند منظوره هستند که بسته به نوع برندشان می توانند ترکیبات مختلفی داشته باشند. حتما توجه داشته باشید که ترکیبات استفاده شده در بیبی کرم چیست و در هنگام خرید بی بی کرم سه فاکتور نوع پوست، رنگ پوست و SPF را در نظر بگیرید. در نهایت اگر از کرم های چند منظوره استفاده می‌کنید ولی پوست شما خشک و غیریکنواخت دیده می‌شود به این معنا نیست که بی‌بی کرم نمی توانید استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که در کنار بی بی کرم بهتر است از محصولات دیگری هم استفاده کنید تا پوست شاداب و مرطوب تری داشته باشید. سی سی کرم ها ممکن است گزینه مناسب تری باشند، اما نباید مصرف محصولات ضد پیری را متوقف کنید، بلکه باید کرم های ضد پیری را شب ها استفاده کنید.