مجله میک آپ

میدونی فرق پنکک و کرم پودر چیه؟

استفاده از پایه مناسب برای یک آرایش زیبا مهم است. برای ظاهری حرفه ای و جذاب، دو گزینه وجود دارد: کرم پودر یا پنکیک. هم پنکیک و هم کرم پودر به عنوان پایه آرایش استفاده می شوند، اما تنها تفاوت در پوشش، هدف و تکنیک استفاده از آن است. در ادامه این مطلب قصد داریم فرق پنکک و کرم پودر را مورد بررسی قرار دهیم.

پنکک چیست؟

پنکک یک نوع لوازم آرایشی ساخته شده از یک پودر محلول و مات که به صورت کیک نازکی فشرده شده و معمولاً با یک اسفنج مرطوب استفاده می شود. پودر فشرده نام دیگر پنکک است. پنکک برای اولین بار توسط شرکت لوازم آرایشی معروف، مکس فکتور ساخته شد.

در چه مواردی از پنکک استفاده می کنیم؟

پنکک یک پوشاننده صورت فشرده شده است و با یک اسفنج آرایشی مرطوب روی پوست اعمال می شود. بافت پودری آن از چرب شدن صورت و درخشندگی آن در طول روز جلوگیری می کند. بنابراین بهترین گزینه برای افرادی است که پوست بسیار چربی دارند. همچنین، اگر رنگدانه های ناهمواری روی پوست تان دارید، می توانید از پنکک برای پوشاندن پوست خود استفاده کنید. علاوه بر این، به عنوان رژگونه یا کانتور نیز می توان از سایه های مختلف پنکک استفاده کرد. این محصول در درجه اول برای افزودن درخشش طبیعی به گونه ها استفاده می شود.

آرایش با پنکیک می تواند حتی به بهبود رنگ پوست کمک کند .پنکک نوعی کرم پودر است که پوشش کاملی ایجاد می‌ کند، رنگ پوست را یکدست می ‌کند و می ‌تواند عیوب پوست مانند لکه‌ ها ، تغییر رنگ‌ ها، زخم ‌ها و حتی خالکوبی ‌ها را بپوشاند.

تفاوت پنکک و پودر فیکس چیست؟

از پنکک برای پوشاندن نواقص پوست و همچنین صاف و یکدست کردن رنگ پوست استفاده می شود. این محصول مستقیماً روی پوست می ‌نشیند، بنابراین باید مراقب میزان استفاده از آن باشید. در حالی که پودرهای فیکس تاثیری در پوشاندن نواقص و یکدست کردن رنگ پوست ندارند. این محصول برای تثبیت آرایش و افزایش ماندگاری آن کاربرد دارد. پودرهای فیکس معمولا در ۴ تا ۸ رنگ موجود هستند؛ زیرا تنها هدف آن ها تثبیت کردن آرایش است و هیچ گونه پوششی برای پوست ایجاد نمی کند.

کرم پودر یا فوندیشن چیست؟

فونداسیون یا کرم پودر نوعی پایه آرایش است که از فرمولاسیون ضخیم و کرمی برای ایجاد پوشش خوب و یکنواخت استفاده می کند.

تفاوت پنکک و کرم پودر از لحاظ هدف مصرف

آرایش با پنکیک معمولاً برای مدل‌ ها در تبلیغات و همچنین مجریان استفاده می ‌شود. دلیلش این است که روی صحنه و تلویزیون، صورت هنرمند شفاف و صاف به نظر می رسد. همچنین به دلیل این که نور زیادی روی صورت هنرمند فوکوس می کند، استفاده از کرم پودر باعث براق به نظر رسیدن چهره می شود. بنابراین، پنکک گزینه بهتری برای هنرمندان تلویزیونی است. در نور روز، آرایش با پنکیک بسیار شیرین به نظر می رسد. کرم پودر برای هر کاربرد دیگری عالی است: مهمانی ها، قرارهای روزانه، رویدادهای رسمی و … .

اگر درست اعمال شود، گاهی اوقات دیگران حتی نمی توانند بگویند که شما از کرم پودر استفاده می کنید. این نشان می دهد که وزن آن چقدر سبک است (باز هم بستگی به نحوه استفاده و خرید آن دارد). پس فرق پنکک و کرم پودر در نوع پوشش و جلوه آن است. مجریان به دلیل مقاومت در برابر نورهای سنگین ترجیح می دهند از پنکیک استفاده کنند. هنگامی که نورهای هالوژن روی صورت افراد می افتند، فونداسیون ها صورت را براق و چرب جلوه می دهند.

فرق بین پنکیک و کرم پودر از نظر راحتی مصرف

فونداسیون ها می توانند سبک، شفاف، پودری و حاوی انواع فرمولاسیون مختلف باشند. به طور کلی، احساس سبک ‌تری به شخص می دهند و گاهی آنقدر سبک ‌تر به نظر می ‌رسد که فرد احساس می ‌کند محصولی استفاده نکرده است. در مقابل، پن کیک سنگین است و روی پوست واضح به نظر می رسد. فونداسیون ها هنگام انجام فعالیت های ورزشی باعث تعریق بیشتر می شوند، بنابراین در این موارد از پنکیک استفاده می شود. پس فرق پنکک و کرم پودر در میزان پوشانندگی صورت و همچنین تعریق آن است.

فرق پنکک و کرم پودر از نظر روش استفاده

روند اعمال آرایش با پنکیک مانند کرم پودر معمولی است، فقط شما برای مصرف پنکک به یک اسفنج مرطوب نیاز دارید. در صورتی که برای زدن کرم پودر از اسفنج خشک استفاده می شود. همچنین، هم مانند کرم پودر می توان از چندین رنگ پنکک برای برجسته کردن و سایه زدن ویژگی های مختلف صورت استفاده کرد.

از آنجایی که پن کیک ضخیم است، زمان بیشتری طول می کشد تا آن را روی صورت خود بمالید. بهتر است پنکیک را به صورت لایه لایه و مرحله ای استفاده کنید تا ظاهری باکیفیت داشته باشد. بنابراین برای استفاده از آن باید اسفنج یا پد آرایشی شما مرطوب باشد. این شبیه به رنگ آمیزی پوست شما است. استفاده از فونداسیون، با تمرین صحیح، می تواند بسیار سریع تر باشد. در بیشتر مواقع یک لایه برای پوشاندن کل صورت شما بدون اینکه مصنوعی به نظر برسد کافی است. علاوه بر این، برای اطمینان از پوشش کامل، نیازی به مرطوب کردن اسفنج نیست.

پنکک و کرم پودر دو لوازم آرایشی پرکاربرد در زیرسازی صورت است که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. از جمله فرق پنکک و کرم پودر می توان به نوع پوشش و جلوه آن ها روی صورت اشاره کرد. به این ترتیب که پنکک پوشش سنگین تری روی پوست ایجاد می کند؛ در حالی که کرم پودر پوشش سبک تر و یکنواخت تری دارد. البته این ویژگی ها با توجه به نوع و برند محصول متغیر است. در این مطلب به بررسی تمام نکات مربوط به فرق پنکک و کرم پودر پرداختیم.