مجله میک آپ

ترمیم پنکیک و رژگونه شکسته در خانه

حتما شما هم پنکیک و رژگونه شکسته دارید و فکر میکنید دیگر قابل استفاده نیستند, به راحتی میتوانید آن ها را ترمیم کرده و دوباره استفاده کنید. بسیاری از خانم ها این تجربه را دارند که هنگام آرایش یک دفعه رژگونه و پنکیکی که تازه خریده اند از دستشان به زمین می افتد و شکسته و خرد می شود.

ترمیم پنکیک و رژگونه شکسته

در آن لحظه همه ما فکر می کنیم تنها کاری که از دستمان برمی آید این است که ناراحت شویم و رژگونه و پنکیک خود را به سطل زباله منتقل کنیم. اما بهتر است کمی دست نگه دارید ما در این قسمت از مجله ی ماه بانو به شما چند روش برای ترمیم پنکیک و رژگونه ی شکستتون بهتون یاد می دهیم.

روش اول:استفاده از الکل

وسایل مورد نیاز:

  • دستمال کاغذی
  • مقوا در اندازه قالب لوازم آرایشی پودر شده
  • دستمال مرطوب
  • الکل
  • قلموی آرایشی
  • خلال دندان

مراحل ترمیم پنکیک یا رژ گونه شکسته

۱. تمام پودرهای ریخته شده بر روی زمین را به جای اول خود بازگردانید .

۲. داخل پودر ۱ قاشق چای خوری الکل بریزید. باید بدانید مقدار الکل به اندازه و مقدار لوازم آرایشی تان بستگی دارد.

۳. الک و پودر را به وسیله یک خلال دندان به هم بزنید تا خمیری شکل شود.

۴. ابتدا یک دستمال کاغذی و سپس تکه مقوایی به اندازه قالب لوازم آرایشی روی پودر خمیر شده قرار دهید و مقوا را فشار بدهید. دستمال کاغذی سبب جذب الکل داخل پودرو از بین رفتن رطوبت آن خواهد شد. دوباره دستمال را بردارید و قسمت خشک آن را روی پودر گذاشته و دوباره فشار دهید تا تمام رطوبت الکل گرفته شود.

۵. اطراف سایه را با یک عدد دستمال کاغذی تمیز کنید تا مثل اول مرتب شود.

اگر سایه یا رژگونه ای خورد شده دارید و دلتان به دور انداختنش راضی نیست حتما از این روش برای ترمیم استفاده کنید.

 

روش دوم :استفاده از اتو و فشار

در همین ابتدا لازم است توضیح دهیم که کیفیت پنکیک اهمیت زیادی در بازسازی و درست کردن آن دارد و اگر بهترین مارک پنکیک یا رژگونه را خریده باشید، با این روش راحت‌تر می‌توانید پنکیک شکسته شده را مانند روز اولش درست کنید.

۱. اتو را روشن کنید و روی گرم ترین درجه قرار دهید

پنکیک یا رژگونه شکسته شده را با فشار می‌توان درست کرد؛ اما چنین پنکیکی حالتی بسیار شکننده پیدا می‌کند. در نتیجه گرمای اتو باعث می‌شود تا ترکیبات پنکیک یا رزگونه حالتی سفت و محکم بگیرند و دوام بیشتری داشته باشند.

  • ازآنجایی‌که در این روش خبری از الکل نیست، این روش برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه می‌شود.
  • بیشتر پنکیک ها و رژگونه های باکیفیت در محفظه‌ای فلزی در داخل ظرفی پلاستیکی قرار دارند؛ اطمینان‌خاطر حاصل کنید که پنکیک یا رژگونه  شما هم در محفظه‌ای فلزی قرار گرفته باشد.

۲. پنکیک یا رژگونه را حسابی تکه تکه کنید تا به راحتی از محفظه خارج شود

برای تکه‌تکه‌کردن کامل پنکیک یا رژگونه  شکسته شده می‌توانید از خلال دندان یا چنگال کمک بگیرید.

 

3.ظرف فلزی را از داخل محفظه پلاستیکی پنکیک خارج کنید

راحت‌ترین روش برای انجا‌م این کار استفاده از یک چاقوی نوک‌تیز است. لبه چاقو را زیر قسمت فلزی قرار دهید و به بالا بکشید تا این قسمت از محفظه خود خارج شود.

اگر قسمت فلزی را از جای خود خارج نکنید، خطر آب شدن محفظه پلاستیکی در اثر تماس با گرمای اتو وجود دارد.

 

4.پنکیک یا رژگونه  ی پودر شده را داخل ظرف فلزی بریزید

 

5.پنکیک یا رژگونه  را داخل ظرف فلزی با قاشق فشار دهید

پشت قاشق را روی پنکیک‌ یا رژگونه له شده فشار دهید تا حالتی سفت و محکم پیدا کند. این کار را از گوشه‌ خارجی ظرف شروع کنید و به سمت داخل ظرف فلزی ادامه دهید. در انجام این کار دقت کنید تا پنکیک یا رژگونه از ظرف بیرون نریزد.

در این مرحله پنکیک یا رژگونه به‌لحاظ ظاهری همانند روز اولش شده است؛ اما هنوز هم شکننده‌ است و به‌راحتی به تکه‌های ریز تبدیل می‌شود. اینجا است که باید برای سفت کردن پنکیک یا رژگونه شکسته شده از گرمای اتو کمک بگیرید.

۶. اتویی که روشن کرده بودید را خاموش کنید

پس از خاموش‌کردن اتویی که حسابی داغ شده است، آن را از برق بکشید. اطمینان‌خاطر حاصل کنید که گزینه بخار اتو حتماً خاموش باشد؛ چراکه برای درست کردن پنکیک یا رژگونه شکسته شده به گرمای خشک اتو نیاز داریم.

 

7. اتو را به مدت ۱۵ ثانیه روی پنکیک یا رژگونه با فشار قرار دهید

در این مرحله اتو را تا جایی که می‌توانید روی ظرف فلزی پنکیک یا رژگونه فشار دهید. برای انجام این کار اتو را در جهت بالا و پایین و راست و چپ تکان ندهید و سعی کنید اتو در شرایطی ثابت روی ظرف فلزی پنکیک فشار داده شود. گرمای اتو باعث فشرده‌ و سفت شدن پنکیک یا رژگونه می‌شود.

این کار را دو بار تکرار کنید.

۸.اجازه دهید پنکیک یا رژگونه سرد شود و سپس ظرف فلزی را به داخل محفظه پنکیک یا رژگونه  بچسبانید

در زمانی که ظرف فلزی پنکیک سرد می‌شود، مقداری چسب به داخل محفظه پلاستیکی پنکیک یا رژگونه بزنید و سپس بادقت ظرف فلزی پنکیک یا رژگونه را که اکنون سرد شده بردارید و داخل محفظه‌ فشار دهید تا سرجای خودش بچسبد. تا زمانی که چسب به‌طور کامل خشک نشده، درب پنکیک یا رژگونه  را نبندید.

شما با این دو روش میتونید سایه های شکسته خودتون رو هم ترمیم کنید