مجله میک آپ

ترفندهای آرایش پلک افتاده

آرایش پلک افتاده – شاید چشم ها یتان به دلیل بالا رفتن سن یا به صورت موروثی دچار افتادگی پلک باشد و داشتن پلک های افتاده برای شما چندان خوشایند نباشد.

برای اینکه افتادگی پلک ها را از بین ببرید چندین روش پزشکی و درمانی وجود دارد تا ظاهر شما زیباتر دیده شود اما اولین و ساده ترین راه برای اینکه چشم های زیباتری داشته باشیم میکاپ مناسب برای پلک های افتاده است.

 

تکنیک های آرایشی

اگر جزو افرادی هستید که پلک افتاده دارید شاید کمی آرایش کردن برای شما مشکل باشد و نداشتن آگاهی راجع به اینکه چگونه چشم هایتان را آرایش کنید باعث شود از زیبایی چهره ی شما کاسته شود.

مثلا آرایش چشم دودی یا گربه ای با رعایت نکردن تکنیک های آرایشی در خصوص چشم های شما یک اشتباه آرایشی است که چهره ی شما را ناخوشایند جلوه می دهد.

اما نگران نباشید با رعایت کردن تکنیک های آرایشی که در این مقاله به آن پرداخته ام می تواند بسیار به شما کمک کند تا آرایش بسیار جذاب و چهره ای گیراتر داشته باشید.

به چه پلک هایی، پلک افتاده می گویند؟

کسانی که پلک افتاده دارند فضای پلک به طور کامل قابل مشاهده نیست و خط پلک در پشت چشم ها پنهان است. وقتی هم که پلک ها فضای واقعی خود را نشان نمی دهند طبیعتا آرایش چشم ها هم دیده نمی شود و با اشتباهات آرایشی می توانید باعث شوید تا افتادگی پلک دو برابر از چیزی که در واقع هست خود را نشان بدهد.

اما نگران نباشید درست است که آرایش چشم های شما نسبت به بقیه کمی سخت تر است اما روش های آرایشی زیادی هستند که با رعایت کردن آن ها می توانید به زیبایی دو چندان دست پیدا کنید.

برای اینکه راحت تر متوجه شوید پلک هایتان دچار افتادگی است یا خیر یک آینه بردارید و به فرم چشمتان دقت کنید اگر خط پلکتان را نمی بینید و یا پوستی از قسمت استخوان روی خط پلک را پوشانده، یعنی شما پلک افتاده دارید.

 استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر فقط برای کسانی که پلک افتاده دارند نیست بلکه برای میکاپ زیباتر همه ی افراد می توانند از پرایمر استفاده کنند.

اما اگر پلک افتاده ای دارید حتما پرایمر را پشت چشم هایتان بزنید چون باعث می شود میکاپی که روی چشم انجام می دهید تثبیت شود و از ریختن آرایش جلوگیری می کند.

علاوه بر این ماندگاری آرایش را بالا می برد و به زیباتر شدن چشم ها کمک می کند، همچنین یک بیس برای آرایش چشم ها به شمار می آید.

وقتی می خواهید از پرایمر استفاده کنید از قلم های تخت کوچک یا نوک انگشتانتان کمک بگیرید و بعد از زدن پرایمر ۱ دقیقه صبر کنید و تا به خوبی جذب و تثبیت شود.

انتخاب سایه ی مناسب

برای آرایش پلک افتاده در هنگام سایه زدن بهتر است سایه هایی که رنگ مات دارند را انتخاب کنید و با کمک قلمو روی پلکتان پخش کنید و به چشم هایتان فرم دهید تا زیباتر به نظر برسند.

ترجیحا از سایه های براق استفاده نکنید ولی اگر اصرار به زدن سایه های براق دارید به قسمت میانی پلکتان سایه یا هایلایتر بزنید.

سایه را کمی بالاتر از حالت طبیعی بزنید

از آن جایی که مدل این چشم ها به گونه ای است که هر چه روی پلک می زنید ناپدید می شود، به خاطر همین توصیه می کنیم که سایه را کمی بالاتر از حالت طبیعی استفاده کنید.‌ شاید حتی مجبور باشید که سایه را کمی به استخوان ابرو نزدیک کنید. با انجام این کار زمانی که مستقیم و روبرو را نگاه می کنید، بدون هیچ مشکلی سایه هم پشت چشم تان دیده می شود؛‌ فقط هنگام محو کردن یا بِلِند کردن، باید این کار را به سمت بالا انجام دهید تا نتیجه کارتان عالی باشد.

یک چین خوردگی جدید پشت پلک ایجاد کنید

چشم هایی که پلک افتاده دارند، قسمت چین خوردگی پشت پلک شان در تا خوردگی پوست پنهان شده است. به خاطر همین بهتر است یک چین خوردگی جدید برای پشت پلک ایجاد کنید که راحت با آرایش قابل انجام است. بالای سایه یعنی بالای چین خوردگی طبیعی کانسیلر بزنید که دقیقاً مطابق با حالت چشم تان باشد. با انجام این کار انگار که چین خوردگی طبیعی پلک تان بالاتر از حالت واقعی می باشد.

استخوان ابرو را هایلایت کنید

بسیار مهم است که مراحل ضروری و تخصصی را برای چشم و پلک افتاده انجام دهید تا چشمان تان درشت تر به نظر برسد. یکی از راه های آرایش کردن این چشم ها؛ این است که استخوان ابرو را هایلایت کنید که حالت لیفت به چشمان شما می دهد.

نکته مهم:هایلایت کردن برای صورت تان معجزه می کند‌؛ فقط باید در چنین حالتی مقدار کمی از هایلایتر را زیر استخوان ابرو، روی نوک و پایین بینی و همچنین روی استخوان گونه بزنید تا صورت تان حالت لیفت پیدا کند.

گوشه داخلی پلک را هایلایت کنید

با انجام این کار پلک کم‌تر حالت افتاده پیدا می کند‌؛ در چنین حالتی باید ببینید که چین خوردگی داخلی پلک از کجا شروع شده و بعد از نقطه شروع، آن را هایلایت بزنید.

این گونه خط چشم بزنید

اگر پلک افتاده دارید بهتر است خط چشم باریک بکشید و به جای اینکه کل سطح خط مژه را با خط چشم پر کنید، فقط گوشه خارجی پلک بالا و پایین را خط چشم بکشید.

برای خط چشم کشیدن پلک های افتاده بهتره که از گوشه خارجی به قسمت داخلی بروید و بعد آن را کامل کنید. می توانید با کمک قلم مویی صاف کمی از خط چشم تان را پخش کنید و با سایه ترکیب کنید.

چون پلک های افتاده خالت هلالی به سمت پایین دارند بهتر است خط چشم گوشه دار بلند به سمت بالا بکشید.

 

به این نکات آرایشی برای پلک های افتاده توجه کنید:

  • پیشنهاد می کنم از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید تا خط چشم و سایه و ریمل به پشت پلک یا زیر چشم تان مالیده نشود و همچنین استخوان زیر ابرو سیاه و لکه دار نشان داده نشود.
  • کسانی که دچار افتادگی پلک هستند فرم چشم هایشان به سمت پایین متمایل است، برای اینکه حالت صورت را از این فرم خارج کنیم اولین و کم هزینه ترین کار، لیفت ابرو با صابون لیفت ایلماز می باشد.

ابتدا با براش مخصوص که آغشته به مواد صابون است ابروها را به سمت پایین بکشید و بعد به سمت بالا لیفت کنید و در آخر انگشتتان را روی صابون بکشید و به صورت ضربه ای روی ابرو بزنید تا حالت ابرو فیکس شود.

در آخر هم می توانید با سایه یا مداد ابرو حاهای خالی ابرو را پر کنید. برای پلک های افتاده، دم ابرو را به سمت پایین نکشید که دم ابروها با گوشه خارجی چشم ها در یک راستا قرار بگیرند.