Uncategorized

تابستون چجوری آرایش کنم که پاک نشه

فوت و فن آرایش ماندگار صورت در هوای گرم تابستان

تابستان پر از اتفاقات و تجربیات شگفت انگیز است، اما عرق کردن یکی از مشکلات این فصل است که دوام آرایش را کاهش داده و سبب می شود خیلی زود آرایش پاک شود یا شکل نامناسبی پیدا کند.

ماندگاری آرایش

خوشبختانه، روش هایی برای آرایش کردن در تابستان وجود دارد که ماندگاری آرایش را افزایش داده و سبب می شود آرایش شما در تمام طول روز بی عیب و نقص باشد.

شستشوی صورت

برای ماندگاری بیشتر آرایشتان در فصل گرما صورت خود را با یک پاک کننده ملایم قبل از میکاپ و آرایش بشویید این کار پوستتان را شاداب کرده و چربی اضافی پوست را از بین برده و ظاهری نرم و دلپذیر به پوست می بخشد. پس از شستشو صورت خود را خشک کنید.

ماساژ صورت با یخ

استفاده از قالب یخ برای ماندگاری بیشتر آرایش، یک ترفند آرایشی است که آرایشگران سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند. قبل از آرایش با یک قالب یخ صورتتان را ماساژ دهید زیرا یخ سبب بهبود گردش خون در پوست و درخشندگی آن، کنترل چربی پوست و بسته شدن منافذ می‌شود.قالب یخ را به مدت حدود ۲ ثانیه به آرامی روی هر نقطه از صورت خود قرار دهید و سپس آن را حرکت دهید. میان یخ و پوست خود از پارچه یا حائل دیگری استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده

به سراغ یک مرطوب کننده بدون روغن بروید و آن را قبل از آرایش به صورت خود بزنید. مرطوب کننده باید برای نوع پوست شما مناسب باشد.مرطوب کننده به پوست شما کمک می کند که در طول روز هیدراته بماند و کمتر در گرما چرب شود و آرایشتان را ثابت تر و زیباتر حفظ می‌کند.

 

استفاده از یک تونر مناسب

با استفاده از یک تکه پنبه به تمام صورت و گردنتان یک تونر مناسب بزنید.

حتما از ضد آفتاب استفاده کنید

یکی از مهم‌ ترین راهکار برای ماندگاری آرایش در تابستان و مراقبت از سلامتی پوست استفاده از یک ضد آفتاب با پایه ژل یا ضد آفتاب با پایه لوسیون سبک است. استفاده از ضد آفتاب چرب با پایه غیر آب پیشنهاد نمی‌شود.

پرایمر رو فراموش نکنید

کی از موثرترین راه های جلوگیری از بهم ریختگی آرایش در روزهای گرم، استفاده از پرایمرصورت و پرایمر چشم است. استفاده از پرایمر باعث می شود کرم و کانسیلر صورت شما ساعتها دوام داشته باشد و خراب نشود. پرایمر را می توانید فقط در ناحیه T صورت، یعنی قسمت بالای پیشانی، بینی، دو طرف بینی و چانه بمالید. پرایمری استفاده کنید که صورت را آبرسانی کرده و به خنک شدن پوست کمک کند.

بهترین کرم پودر،کرم پودر مایع و ماته

یک راهکار برای ماندگاری آرایش در تابستان، استفاده از یک کرم پودر مایع شفاف و سبک بر پایه آب است زیرا کرم پودر مایع نسبت به انواع پودری آن‌ با دوام تر است. بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که در توضیحات آن به با دوام بودن اشاره شده و مات باشد.

استفاده از اسفنج یا برس های آرایشی

برای جلوگیری از بهم خوردن آرایش تان در فصل گرم تابستان، برای استفاده از لوازم آرایشی از انگشت استفاده نکنید بلکه از اسفنج یا برس های آرایشی استفاده کنید.

ماندگاری رژلب

برای ماندگاری بهتر رژلب روی لب ها پنکیک بزنید و سپس قبل از کشیدن خط لب، از یک بالم لب استفاده کنید، زیرا این کار کمک می‌کند خط و رژ بهتر به لب‌ها بچسبند. با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد خط لب بکشید و یک لایه بسیار نازک رژ لب به لبتان بزنید، سپس یک برگ دستمال کاغذی را روی لبتان بگذارید و اضافه رژلب را به آرامی پاک کنید و دوباره یک لایه ظریف دیگر رژ لب بزنید، اینگونه رژ لبتان دیرتر پاک می شود.

اسپری تثبیت کننده

برای ماندگار کردن آرایشتان پس از اتمام آرایش، از اسپری یا پودر تنظیم کننده استفاده کنید. اسپری را متناسب با رنگ و نوع پوست خود انتخاب کنید و اسپری را در فاصله ۳۰ سانتی متری قرار داده و اسپری کنید.

نکته مهم

آرایش در گرمای هوا روان می‌شود و حرکت می‌کند، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از حرکت آرایش این است که کمترین میزان مواد آرایشی را استفاده کنید.