مجله میک آپ

با انواع براش آرایشی و کاربرد آن ها آشنا شوید ۲

۷– کاربرد براش بادبزنی

یکی از انواع براش آرایشی خاص براش بادبزنی است که نام جالبی هم دارد. کاربرد براش آرایشی بادبزنی درست مانند نامش است و می توان استفاده های مختلفی از آن داشت.
براش بادبزنی سر تخت دارد و مانند بادبزن طراحی شده که کاربردهای بسیاری هم دارد.
یکی از کاربردهای براش بادبزنی این است که می توانید با آن رژگونه بزنید.
با براش بادبزنی می توان پودر فیکس و برانزر را روی صورت به خوبی پخش کرد.
از این براش می توان برای ریختن پودر های اضافی از روی صورت هم استفاده کرد. به عنوان مثال اگر مقداری از سایه چشم شما زیر چشم و روی گونه ها ریخته است، می توانید با براش بادبزنی آن را از بین ببرید و مانند بادبزن آن را از روی صورت بتکانید.
بعلاوه می توانید از براش بادبزنی برای زدن هایلایتر هم استفاده کنید. با استفاده از براش بادبزنی می توانید روی استخوان بینی و نوک بینی، و روی گونه خود هایلایتر بزنید و از زیبایی چهره خود حیرت زده شوید.
این براش در پخش کردن کرم پودرهای پودری هم نقش دارد و می تواند پودر روشن کننده را هم به خوبی روی صورت پخش کند.
یک نمونه از براش های آرایشی بادبزنی، براش ورگن مدل D۱۱۸ می باشد. این براش بسیار نرم است و سر تختی دارد. یک براش آرایشی متراکم و زیبا می باشد که می تواند کاربردهای زیادی برای شما داشته باشد.

۸– کاربرد براش های قاشقی

یکی از براش های آرایشی جدید در بازار براش های قاشقی می باشند که دارای کاربردهای متنوع و بسیاری می باشند.
انواع براش آرایشی قاشقی دارای سایز های مختلفی هستند و می توان آن ها را به صورت پک یا تکی خریداری کرد.
براش آرایشی قاشقی توسط برند های مختلفی طراحی شده که می توان هر یک از آن ها را برای محل خاصی از صورت استفاده کرد.
کاربرد براش های آرایشی قاشقی بسیار است و با استفاده از آن می توانید کرم پودر خود را به خوبی روی صورت بنشانید و هر یک از لوازم آرایشی خود را به خوبی روی پوست پخش کنید.
بهتر است از نوع اورجینال و اصل براش های قاشقی استفاده کنید تا بتوانید نتیجه بهتری از آن ها بگیرید.

۹– انواع براش خط چشم و کاربرد آن

یکی از مراحل آرایش که نیاز به مهارت و زبردستی خاصی دارد، کشیدن خط چشم است. خط چشم جزو مهمی از آرایش صورت است که هنگام استفاده از آن باید از براش های آرایشی خوب و مناسبی استفاده کرد.
برای خط چشم کشیدن نیز انواع براش آرایشی وجود دارد. اگر قصد دارید از خط چشم های ژلی و کرمی استفاده کنید به یک براش خوب آرایشی نیاز دارید.
براش مخصوص خط چشم باید نازک و باریک باشد و بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید و روی آن کنترل کافی داشته باشید.
براش خط چشم دارای ۲ نوع است:

  • براش خط چشم با سر تخت: اگر قصد دارید از خط چشم کرمی استفاده کنید این براش گزینه بسیار مناسبی برای شما است چرا که دارای سر نازک، تخت و موربی است که به شما در کشیدن یک خط چشم بسیار زیبا و تمیز کمک می کند.
  • براش خط چشم نازک: اگر می خواهید یک خط چشم بسیار باریک و ظریف بکشید این براش به شما کمک می کند. سر این براش بسیار باریک و ظریف است و به شما کمک می کند یک خط چشم نازک و زیبا بکشید.۱۰– انواع براش های سایه چشم
  • سایه چشم یکی از لوازم آرایشی است که برای استفاده از آن حتما به براش نیاز داریم. البته که برخی خانم ها با انگشت سایه چشم خود را استفاده می کنند ولی براش های آرایشی کمک بیشتری به پخش شدن سایه چشم می کنند و برای زدن سایه چشم های کم رنگ مناسب تر می باشند.
    براش های سایه چشم نیز انواع مختلفی دارند و می توانید انواع سایه چشم را با استفاده از آن ها بزنید.
    انواع براش های سایه چشم عبارتند از: براش سایه چشم گرد – براش سایه چشم زاویه داربراش سایه چشم سر گرد:یکی از انواع براش آرایشی پر کاربرد، براش سر گرد است. براش های سرگرد سایه را زمانی استفاده می کنیم که می خواهیم سایه چشم را محو و پخش کنیم. این براش های سر گرد خود نیز دارای سایز های مختلفی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

    • براش سر گرد بزرگ: از این براش برای محو کردن سایه استفاده می شود و می توان با استفاده از آن سایه چشم را پشت پلک قرار داد.
    • براش سر گرد متوسط: اگر می خواهید چند رنگ از سایه را با هم ترکیب کنید و مرز بین آن ها را محو کنید این براش مورد استفاده است.
    • براش سر گرد کوچک: از این براش برای زیرکاری سایه استفاده می شود. می توانید از آن برای سایه زدن گوشه خارجی و داخلی چشم استفاده کنید.

    براش سایه چشم زاویه دار:

    سر این براش دارای زاویه است و موهای براش کج و زاویه دار می باشند. زمانی که می خواهید سایه چشم خود را در گوشه چشم و به صورت خطی (مانند خط چشم) بکشید می توانید از این نوع براش سایه چشم استفاده کنید و یک سایه تمیز و زیبا در آورید.

  • ۱۱– براش مخصوص رژلب
  • یکی از انواع براش آرایشی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد براش رژلب است. احتمالا شما هم برای زدن رژلب از براش استفاده نمی کنید اما خوب است بدانید که رژلب کشیدن با براش کمک می کند که آرایش لب شما کاملا بی نقص و حرفه ای باشد و بتوانید بهتر به لب های خود فرم دهید.
    از براش مخصوص رژلب می توانید برای تغییر فرم لب بالا و پایین خود استفاده کنید و آن را زیباتر نشان دهید. همچنین می توانید چند رنگ رژلب را با براش با هم ترکیب کنید و یک رنگ خاص و زیبا را روی لب های خود پیاده کنید.
    برای برجسته کردن و کانتورینگ لب هایتان هم می توانید از براش مخصوص رژلب استفاده کنید و سایه روشن داخل لب ایجاد کنید.
    بنابراین خوب است که بین لوازم آرایش خود براش رژلب هم داشته باشید، و از کاربردهای بی نظیر آن بهره ببرید.۱۲– براش مدادی
  • یک از انواع براش آرایشی محبوب، براش مدادی است. این براش یک براش بسیار پر کاربرد در آرایش صورت است که می توانید از آن استفاده های زیادی کنید.
    یکی از کاربردهای براش مدادی زدن سایه زیر چشم است.
    کاربرد دیگر براش مدادی استفاده از هایلایتر در قسمت نوک بینی، قوس ابرو، بالای لب و بالای گونه است.
    از براش مدادی می توانید برای صاف کردن و اصلاح خط چشمتان هم استفاده کنید.۱۳– براش آرایشی مخصوص ابرو
  • برای آرایش کردن ابروهای خود می توانید از ۲ نوع براش استفاده کنید و نتیجه های مختلفی از آن بگیرید.براش زاویه دار ابرو:این براش برای هاشور کردن ابرو، سایه ابرو و زدن ژل ابرو استفاده می شود و با آن می توانید فرم و شکل ابروهای خود را تغییر دهید.براش ابرو:از این براش می توانید برای مرتب کردن و شانه زدن ابروهای خود استفاده کنید و حالت طبیعی به ابروهایتان بدهید.
    این براش ها را هم می توانید به طور جداگانه خریداری کنید و هم با هم. می توانید یک براش دو سر بخرید که یک سر آن برس ابرو باشد و یک سر آن براش زاویه دار باریک.
  • جمع بندی

    اگر قصد خرید براش آرایشی را دارید لازم است که ابتدا با انواع براش آرایشی آشنا شوید. برای داشتن یک خرید موفق یا یک آرایش زیبا مهم ترین نکته آَشنایی با کاربرد براش های آرایشی است. کاربرد انواع براش ها متفاوت است اما برخی از آن ها چند کاره هستند. براش بادبزنی، براش کانسیلر و براش پودری از جمله براش های بسیار پرکاربرد هستند که می توان برای پخش کردن انواع لوازم آرایشی از آن ها استفاده کرد. در این مقاله شما را با کاربرد براش های آرایشی و انواع آن آَشنا کردیم تا بتوانید خرید راحت تری داشته باشید.