Uncategorized

خواص یخ برای پوست

خواص جالب یخ برای پوست صورت و آرایش

قطعا شما هم تا قبل از دیدن این مطلب از خواص جالب و شگفت انگیز یخ برای پوست صورت و آرایش بی خبر بودید و مهم نیست چه نوع پوستی دارید چون یخ دقیقا مثل جادو عمل میکند و شما را از غافلگیر خواهد کرد.

 

 

آیا یخ درمانی واقعا برای پوست مفید است؟

اگر برای استفاده از یخ بر روی پوست خود تردید دارید، کافیست یکبار آن را امتحان کنید. تکه‌های یخ بر خلاف ظاهر ساده خود، کودتای عجیبی را در پوست ایجاد می‌کنند. اگر درباره راز زیبایی پوست زنان کره‌ای کمی جست‌وجو کنید، متوجه می‌شوید که ماساژ صورت با یخ در روتین مراقبت از پوست زنان کره‌ای جایگاه مخصوصی دارد. مالیدن یخ بر روی پوست جریان خون را بهبود می‌بخشد و طراوت و شادابی پوست را به خوبی تضمین می‌کند. در ادامه با ۱۲ فایده باورنکردنی اما در عین حال واقعی ماساژ صورت با یخ بیشتر آشنایتان می‌کنیم.

فواید یخ برای پوست

منافذ باز پوست صورت را کاهش می‌دهدحتمأ تا به حال صورت افراد زیادی را دیده‌اید که منافذ آنها درست مانند حفره باز و قابل مشاهده است. این درست است که پوست منافذ زیادی دارد و چربی‌های مفیدی را از آن ترشح کرده و عرق را از طریق آنها دفع می‌کند. اما زمانی‌که این منافذ بیش‌ازحد باز بشوند، آلودگی و باکتری‌های مختلفی داخل آنها لانه کرده که در نهایت باعث جوش و آکنه می‌شوند. ماساژ صورت با یخ این منافذ را تنگ‌تر کرده و به کوچک و نرمال شدن آن‌ها تا حد زیادی کمک می‌کند.ماساژ یخ برای کاهش جوش و آکنه موثر استاگر راه‌های زیادی را برای کاهش التهاب و یا از بین بردن جوش‌های خود امتحان کرده‌اید اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید، به سراغ فریزر یخچالتان بروید و یک تکه یخ را از آن خارج کنید. زمانی که چربی پوست بیش از حد نرمال ترشح شود، پوست دچار جوش و آکنه می‌شود. ماساژ یخ این چربی اضافی را کنترل کرده و در نتیجه وضعیت جوش‌ها را بهبود می‌بخشد.

یخ درمانی چربی پوست را کاهش می‌دهد

همه پوست‌ها مقداری چربی از خود ترشح می‌کنند و این امری کاملا طبیعی است، اما این فرایند وقتی دردسرساز می‌شود که ترشح این چربی از حد نرمال خارج بشود. وقتی که پوست به طور غیرمعمولی چرب شود، حالت براق نامطلوبی به خود می‌گیرد و آرایش به سرعت بر روی آن پخش می‌شود. جوش‌ زدن‌های گاه و بی‌گاه هم دردسر دیگری است که پوست چرب برای فرد ایجاد می‌کند. زمانی که قالب‌های یخ با پوست تماس پیدا کنند، منافذی که چربی اضافه تولید می‌کنند بسته‌تر می‌شوند و فعالیت آنها به حالت نرمال بازمی‌گردد.

برای درخشان شدن پوست از تکه‌های یخ کمک بگیرید

داشتن پوستی شاداب و درخشان خواسته‌ای است که خیلی‌ها در تکاپوی آن هستند. تا زمانی که قالب‌های یخ را در خانه خود دارید، اصلا لازم نیست که برای درخشان کردن پوست خود به روش‌های پر هزینه فکر کنید. یخ به بهبود جریان گردش خون در پوست کمک کرده و باعث باز شدن رگ‌‌هایی می‌شود که جریان خود در آنها کند یا متوقف شده است. از همین طریق است که یخ باعث درخشندگی پوست صورت می‌شود.

با استفاده از یخ میکاپ ماندگارتری داشته باشید

پخش شدن آرایش و به اصطلاح کیکی شدن آن مشکلی است که هر خانمی حداقل یکبار آن را تجربه کرده است. مالیدن یخ به صورت قبل از آرایش، منافذ پوست را جمع و سطح آن را برای آرایش کاملا یکدست می‌کند. این ترفند در عین ارزان بودن بسیار کاربردی است، تا جایی که حتی میکاپ‌ آرتیست‌های حرفه‌ای هم از آن استفاده می‌کنند.

یخ به جذب بهترِ محصولات مراقبتی کمک می‌کند

وقتی که برای خرید محصولات مراقبت از پوست هزینه می‌کنید، پس بهترین کار این است که میزان جذب آنها را هم بالاتر ببرید، اما چگونه؟ با یخ! یخ به منقبض شدن مویرگ‌های پوست صورت کمک کرده و از همین طریق باعث جذب بهتر محصولات پوستی مختلف می‌شود. وقتی که قبل از مصرف محصولات مراقبت از پوست به صورت خود یخ بمالید، در واقع یک تیر و چندنشان زده‌اید.

یخ به کاهش زیر پف چشم کمک می‌کند

  • پف زیر چشم مشکلی است که خیلی‌ها از دست آن شاکی هستند. برای رفع این مشکل، یک تکه یخ را برداشته و آن را به صورت دورانی از گوشه داخلی چشمان خود به سمت ابروها ماساژ بدهید. می‌توانید به جای آبِ یخ زده، کمی شیر، چای یا قهوه را در قالب بریزید و با آنها به ماساژ پف چشم مشغول شوید. مواد کافئین‌دار برای کاهش تورم پوست بسیار مؤثر هستند.

با یخ‌درمانی پوست خود را لایه‌برداری کنید

برداشتن لایه‌های مرده برای سلامتی و شاداب به نظر رسیدن پوست واقعأ ضروری است. اگر تا به حال از اسکراب‌های مختلف برای پوست خود استفاده می‌کردید، سعی کنید که از این پس یخ را هم در میان آنها بگنجانید. ماساژ یخ، رشد سلول‌های پوستی را تحریک کرده و لایه‌های مرده پوست را پاکسازی می‌کند. برای موثرتر شدن اسکراب، می‌توانید به جای یخ از تکه‌های یخ‌زده شیر برای ماساژ صورت استفاده کنید.

یخ برای کاهش التهاب ناشی از اصلاح ابرو و صورت موثر است

اگر بعد از بارها اصلاح کردن هنوز هم دچار درد و التهاب پوستی می‌شوید، بلافاصله بعد از اصلاح یک تکه یخ را برداشته و آن را روی نقاط ملتهب بمالید. این ترفند برای مواقعی که صورتتان بخاطر ضربه یا هر عامل دیگری ورم کرده هم راهکار آرامش‌بخشی است.

آفتاب‌سوختگی را با استفاده از یخ التیام ببخشید

آفتاب سوختگی دردسرهای زیادی مثل قرمز شدن و التهاب را به دنبال خود می‌آورد. اگر پوستتان بعد از یک مسافرت در هوای تابستانی و یا بخاطر مشغله در محیط بیرون دچار آفتاب سوختگی شده است، یک تکه یخ را بردارید و به آرامی قسمت‌های ملتهب شده را با آن ماسا‌ژ بدهید.

 

چین‌وچروک‌های صورت را با استفاده از یخ کمتر کنید

پوست صورت و بدن بلاخره چروک می‌شوند و راه فراری از خطوطی که بر روی پوست نقش می‌بندند وجود ندارد. این درست است که شما نمی‌توانید جلوی چین و چروک‌ها را بگیرید، اما می‌توانید روند پیرپوستی را به تعویق بی‌اندازید. استفاده از یخ هم چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد و هم از نمایان شدن خطوط پوستی جدید جلوگیری می‌کند.

از یخ برای نرمی لب‌ها استفاده کنید

فواید این مکعب مهربان فقط برای پوست نیست، بلکه اگر لب‌هایتان خشک و ترک‌خورده شد‌ه‌اند و لطافت سابق را ندارند، می‌توانید با یک تکه یخ آن‌ها را نرم و یکدست کنید. علاوه بر این، استفاده مداوم از بالم لب در سلامت نگه‌داشتن لب‌ها واقعا مهم و موثر است.

 

چند نکته مهم مربوط به یخ درمانی که حتما باید آنها را بدانید:

  • قبل از شروع ماساژ صورت با یخ، صورت خود را از هرگونه آلودگی یا مواد آرایشی پاک کنید.
  • در استفاده از یخ برای پوست زیاده‌روی نکنید. روزانه یک مرتبه یخ درمانی برای پوست کفایت می‌کند و نه تنها تکرار بیش‌ازحد آن هیچ نفعی ندارد، بلکه ممکن است که برای پوستتان مشکل‌ساز هم بشود.
  • تکه‌های یخ را بیشتر از ۱ دقیقه روی یک قسمت از صورت ماساژ ندهید. مثلا بعد از اینکه یک دقیقه گونه سمت راست خود را با یخ ماساژ دادید، از آن قسمت دست کشیده و به سراغ گونه چپ بروید.
  • یخ را به صورت حرکات دورانی و با ملایمت روی پوست ماساژ بدهید.
  • قالب یخ را مستقیما به پوست نمالید، بلکه یک پارچه نخی را دور آن بپیچید و سپس شروع به ماساژ کنید. در صورت امکان پارچه را هر چند دقیقه یکبار عوض کنید.
  • بهتر است که یخ درمانی را در صبح یا عصر انجام بدهید.
  • در هنگام ماساژ نواحی دور چشم با یخ، مواظب باشید که یخ به داخل چشم‌ها نفوذ نکند.
  • برای ساختن ترکیبات مؤثرتر، می‌توانید کمی چایی سبز را دم کرده و دم کرده آن را داخل قالب‌های یخ ریخته و استفاده کنید.
  • فریز کردن عصاره آلوئه‌ورا و ماساژ درمانی با آن برای پوست‌های ملهتب فوق‌العاده است.
  • آب یک عدد خیار را بگیرید و آن را با کمی آبلیمو مخلوط کنید. ترکیب را در قالب‌های یخ ریخته و برای ماساژ صورت خود از آن استفاده کنید. بعد استفاده از این قالب‌ها، صورت خود را با حوله خشک نکنید.