مجله میک آپ

فواید استفاده از ژل شستشو صورت

شوینده صورت چیست؟

بهتر است در ابتدا با شوینده صورت آشنا شوید. از آنجایی که آب به تنهایی قادر به تمیز‌کردن پوست نیست، برای این کار باید از یک شوینده صورت استفاده کرد. اگر تا الان از صابون برای شستن صورت استفاده می‌کنید، باید بدانید صابون‌ها محصولات مناسبی برای صورت نیستند. با استفاده از صابون ممکن است در ابتدا حس تمیزی داشته باشید، ولی باید بدانید که صابون چربی مفید پوست را از بین می‌برد و پوست شما را به مرور خشک و چروک خواهد کرد. شوینده صورت یک محصول مراقبت از پوست است که بدون آسیب به بافت پوست ،برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، چربی، آرایش و سایر آلودگی‌ها از سطح پوست طراحی شده است. این محصول منافذ پوست را تمیز می‌کند و از آکنه پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از شوینده صورت یکی از مراحل اصلی روتین پوستی است. زیرا با تمیز‌بودن پوست می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کرد.

 

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

اگر در طول روز آرایش کرده‌اید، ابتدا آرایشتان را به وسیله یک محصول آرایش پاک‌کن مثل «میسلار واتر» پاک کنید. اگه در مورد میسلار واتر نمیدونید حتما مقاله ی “میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟” را مطالعه کنید.  سپس مقداری از ژل را روی انگشتان خود بریزید و روی پوست بمالید. پوست خود را به صورت دورانی ماساژ دهید تا می قسمت‌های پوست به آن آغشته شود. پس از چند دقیقه که تمام آلودگی‌ها را در خود حل کرد، صورتتان را آبکشی کنید. برای خشک‌کردن صورت از یک حوله نرم و کاملا تمیز استفاده کرده و با ضربات آرام، صورتتان را خشک کنید. به هیچ عنوان حوله را روی سطح پوست نکشید. این کار باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود. در طول شبانه‌روز دو بار صورت خود را بشویید. برای خرید ژل شستشوی صورت، اطلاعات نوشته‌شده روی محصول را بخوانید. در نهایت محصولی را انتخاب کنید که بیشترین میزان سازگاری با پوست شما را داشته باشد.

مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت

با وجود انواع مختلف شوینده صورت، بهتر است با مزایای هر کدام آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید. دراین بخش به مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت می‌پردازیم.

پاکسازی

اهمیت ژل شستشوی صورت در مرحله اول، به دلیل پاک‌کردن و تمیز‌کردن صورت بدون آسیب به آن است. ژل شستشو تمام آلودگی‌ها، روغن اضافه و کثیفی‌ها را از بین می‌برد. وقتی پوست تمیز باشد، دیگر خبری از جوش نخواهد بود. ژل شستشوی صورت، منافذ را باز می‌کند و کثیفی و چربی اضافی را که باعث تحریک پوست می‌شوند را از بین می‌برد. در نهایت باعث تعادل آب و چربی پوست می‌شود.

مبارزه با آکنه

یکی دیگر از فواید ژل شستشوی صورت، جلوگیری از تشکیل آکنه است. این شوینده به طور مستقیم باکتری‌های باقی‌مانده روی پوست و منافذ را به کلی از بین می‌برد. باکتری‌ها عامل به وجود‌آمدن آکنه هستند. در نتیجه پوست شما آکنه‌ای نخواهد داشت. با توجه به این مزیت، ژل شستشو برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب هستند.

شفافیت پوست

غدد ریز زیر پوست برای محافظت از پوست در برابر خطرات دنیای بیرون، روغنی به نام سبوم تولید می کنند. این غدد از فولیکول‌های مو در داخل پوست به عنوان یک مسیر استفاده می کنند و به این چربی اجازه می دهند تا به سطح پوست برسد تا مانعی برای جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها یا سایرعوامل مضرباشد. ژل شستشو به دلیل فرمولاسیونی که دارد، این چربی مفید را حفظ می‌کند و فقط چربی‌های اضافه را از بین می‌برد. ژل شستشو با این کار به حفظ شفافیت پوست کمک می‌کند.

لایه‌ برداری

بعضی از ژل‌های شستشوی صورت به دلیل دارا بودن دانه‌هایی مثل خاک رس، خاصیت لایه‌برداری دارند. هنگامی که صورت خود را با ژل میشویید تا آلودگی‌ها را از بین ببرید، دانه‌های خاک رس روی پوست شما حرکت می‌کنند تا لایه‌های مرده سطح پوست را از بین ببرند. لایه‌برداری باعث شفافیت پوست و آماده‌سازی آن برای اثربخشی بیشتر محصولات مراقبتی می‌شود.این دانه‌ها همچنین باعث تحریک گردش خون می‌شوند و به شما حس آرامش می‌دهند.

حفظ رطوبت پوست

یکی دیگر از فواید ژل شستشوی صورت، کمک به حفظ رطوبت پوست شماست. همانطور که گفتیم این شوینده بر پایه آب ساخته شده است. بنابراین احتمال خشک‌شدن پوست پس از استفاده از آن کاهش می‌یابد. در ترکیبات بعضی از ژل‌ها مرطوب‌کننده استفاده شده که به آبرسانی پوست کمک می‌کند. ژل‌ها به دلیل بافت سبکی که دارند برای پوست‌های حساس هم مناسب هستند. آن‌ها قرمزی و تحریک‌پذیری پوست را کاهش می‌دهند.

مزیت های ژل شستشو به طور خلاصه 

  • توان بالا در پاکسازی پوست صورت
  • تأمین رطوبت مورد نیاز پوست صورت
  • افزایش شفافیت، نرمی و لطافت پوست
  • از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های مضر و اضافی روی پوست صورت
  • نفوذ کردن مواد مفید، مغذی و ضد جوش به عمیق‌ترین منافذ پوست
  • تنظیم سطح PH صورت و رساندن آن به حالت تعادل
  • رفع کامل خشکی پوست صورت
  • آب‌رسانی به پوست و افزایش سطح رطوبت آن
  • متعادل کردن چربی پوست صورت
  • جلوگیری از بروز جوش، آکنه و لک

راهنمای خرید ژل شستشو صورت

  • همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم، ژل‌های شستشوی صورت برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، اگر جز این دسته از افراد هستید، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات مضر و خشن برای پوست نباشند و در عین حال قدرت پاک کنندگی کافی برای از بین‌بردن چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی منافذ پوستی را داشته باشند.
  • به طور کلی اگر در فصل بهار و تابستان که آلودگی هوا کمتر است، قصد خرید ژل‌های شستشوی صورت را دارید، محصولاتی با فرمولاسیون سبک و ملایم انتخاب کنید. این محصولات برای رفع نیازهای پوستی شما کافی هستند. اما در فصل زمستان با توجه به سرما و آلودگی بیشتر هوا، بهتر است از محصولاتی که بر پایه روغن تولید شده‌اند استفاده کنید.
  • ژل‌های شستشوی صورت چندمنظوره‌ نیز معمولا حاوی خواص مختلفی از جمله مرطوب کنندگی، لایه‌برداری، ضدعفونی، آرامش‌بخشی، کاهش خستگی پوست ناحیه اطراف چشم و گونه‌ها، جوان‌سازی و افزایش شادابی پوست هستند که با توجه به نیازهای اصلی خود می‌توانید بهترین گزینه‌ را انتخاب کنید.
  • اگر پوست خشکی دارید و یا احساس می‌کنید به آبرسانی بیشتری احتیاج دارید، ژل‌هایی که دارای مرطوب‌کننده هستند را انتخاب کنید.
  • اگر احتیاج به لایه‌برداری ندارید، لازم نیست ژل شستشوی لایه‌بردار بخرید. در ضمن، از ژل‌های شستشویی که خاصیت لایه‌برداری دارند هر روز استفاده نکنید. استفاده بیش از اندازه از این مدل به پوست آسیب می‌رساند.

پیشنهاد ما به شما: 

ژل پاک کننده صورت گلدن رز

ژل پاک کننده صورت گلدن رز، محصولی برای پاک کردن انواع آرایش وشستشو صورت است.فرمولاسیون این ژل دارای دانه های گیاه جوجوبا بوده که به آرامی پوست را لایه برداری می نماید. این ژل،حاوی عصاره هسته انگور و ویتامین A، E و زینک می باشد که موجب تقویت و افزایش نرمی و لطافت پوست می گردد و چربی مازاد پوست را از بین می برد.