مجله میک آپ

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

میسلار واتر چیست؟

Micellar Water یا آب پاک ‌کننده آرایش یک محصول مراقبت از پوست چندمنظوره و مورد علاقه متخصصان پوست و زیبایی است که از ذرات چربی  غوطه ور در آب به نام  میسل Micelle تشکیل‎ می‎شود. این ذرات گروهی از مواد فعال سطحی متراکم هستند که در یک کلویید مایع پراکنده‌اند. به‌‏همین دلیل علی‎‌رغم ظاهر شفاف خود، با آب معمولی تفاوت دارد.میسلار واتر یک پاک کننده صورت است که به حذف چربی اضافی و آلودگی ها از روی پوست شما کمک می کند و باعث می شود پوستی نرم و زیبا داشته باشید. میسل ها آلودگی ها و مواد زائد را جذب کرده و پوست شما را پاکسازی می کنند. میسلار واتر یک محلول پاک کننده با طیف گسترده است و می تواند انواع محصولات آرایشی از جمله کرم های فونداسیون صورت و محصولات آرایشی چشم را پاک کند. هم چنین عرق و چربی اضافی پوست را هم از میان برمی دارد. در اغلب موارد، محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و پاک کننده های مواد آرایشی از هم مجزا هستند، ولی با استفاده از میسلار واتر در حقیقت با یک تیر دو نشان می زنید.

میسلار واتر آب تصفیه شده به همراه مواد آبرسانی مانند گلیسیرین و غلظت کمی از سورفاکتانت های بسیار ملایم می باشد. مولکول های این سورفاکتانت های ملایم به طور طبیعی با هم ترکیب می شوند و کُره های میکروسکوپی موسوم به میسل را تشکیل می دهند که خاک و روغن را جذب می کند.

هنگامی که یک پنبه یا پد آغشته به میسلار واتر را در امتداد صورت خود می کشید، میسل ها آرایش، سبوم و هرگونه آلودگی دیگری را از روی پوست جذب می کنند. فرمول میسلار واترها آنقدر سبک و ملایم هستند که دیگر نیازی به شستشو نیست اما متخصصین پوست پیشنهاد اکید می کنند که پس از استفاده از میسلار واتر حتما بار دیگر پوست خود را با شوینده مخصوص شستشو دهید تا باقی مانده مواد آرایشی پوست شما به طور کامل تمیز شود.

میسلار واتر برای انواع پوست

میسلار واترها برای انواع مختلف پوست با فرمولاسیون های متفاوت ظاهر شده اند و انواعی از میسلار واتر را می توان یافت که مخصوص پوست های متفاوت است. Francesca Fusco ، متخصص پوست ، در رابطه با میسلار واترها می گوید: این مواد مخصوصاً برای پوست های مستعد آکنه بسیار مناسب هستند، به هیچ وجه پوست را خشک نمی کنند و باقی مانده آرایش را از روی پوست پاک می کنند. ایشان می گویند که برای بیماران خود استفاده از میسلار واتر را برای تمیز نمودن پوست و تجدید ضد آفتاب در تابستان پیشنهاد می دهند.

 

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مناسب انواع پوست نیستند. با این حال، آب میسلار یکی از معدود محصولات بهداشتی است که می تواند صرف نظر از این که پوست شما معمولی، حساس، مختلط یا چرب باشد، به کار بیاید.

  • میسلار واتر مخصوص انواع پوست: این نوع از میسلار واترها برای پاکسازی مؤثر، پاک کردن آرایش و شادابی پوست تولید شده اند و برای انواع پوست، حتی پوست های حساس مناسب هستند.
  • میسلار واتر مخصوص پوست های چرب: ساخته شده برای کمک به پاکسازی منافذ پوست و کاهش برق پوست ناشی از چربی اضافی آن.
  • میسلار واتر مخصوص انواع پوست حساس: آب میسلار به دلیل خاصیت پاک کنندگی ملایم و خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، به یک محصول محبوب مراقبت از پوست در سراسر جهان تبدیل شده است. آب میسلار نه تنها برای پوست های حساس مناسب است، بلکه به دلیل اینکه هنگام مصرف آن، نیازی به مالش برای پاکسازی نیست، به نواحی حساس پوست مانند زیر چشم آسیب نمی رساند. از همه مهم تر اینکه، آب میسلار برای انواع پوست مناسب است، حتی برای افرادی که دارای پوست حساس هستند.
  • میسلار واتر برای دوستداران آرایش: اگر طرفدار زیبایی هستید و اغلب اوقات آرایش سنگین می کنید، از انواعی از آب میسلار استفاده کنید که می تواند ریمل ضد آب را پاک کند. این نوع از آب میسلار به اندازه ای قوی است که می تواند محصولات آرایشی ماندگار و ضدآب را از بین ببرد، اما همچنان حتی برای پوست های حساس می توان از آن ها استفاده کرد. هنگام خرید آب میسلار، به برچسب روی بطری آن توجه کنید. معمولاً روی برچسب ها نوشته می شود که این محصول مناسب چه نوع پوستی است. مطمئن شوید که محصولی را انتخاب کرده اید که با نیازهای خاص پوست شما مطابقت دارد.

نحوه استفاده از آب میسلار 

آب میسلار را می توانید با استفاده از پدهای پنبه ای یا توپ های پنبه روی صورت بمالید.

میسلار واتر (مانند سایر پاک کننده های صورت) از مهم ترین محصولات برای مراقبت از پوست است. برای استفاده از این محصول بهداشتی کافی است:

  1. پد پنبه ای یا یک تکه پنبه را از پاک کننده اشباع کنید. پد را روی تمام صورت خود بکشید و این کار را تا جایی تکرار کنید که هیچ گونه آلودگی یا آرایش روی پد مشاهده نکنید.
  2. شما می توانید از همین میسلار واتر برای پاک کردن آرایش چشم خود نیز استفاده کنید، به این صورت که ابتدا مطمئن شوید که پد را کاملاً با آب میسلار واتر اشباع کرده اید. سپس از روش «فشار دادن و نگه داشتن» استفاده کنید. به این صورت که پد را به آرامی روی پلک خود فشار دهید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. روش «فشار دادن و نگه داشتن» به میسل ها کمک می کند تا مانند آهن ربا عمل کنند و آرایش و آلودگی ها را از پوست شما پاک کنند.

کاربرد های دیگر میسلار واتر

میسلار واتر علاوه بر این که به عنوان پاک کننده روزانه صورت کاربرد دارد، برای سایر جنبه های روتین زیبایی نیز مؤثر است و پوست شما را روشن و شفاف می کند. اکنون که می دانیم چگونه از آب میسلار استفاده کنیم، بیایید به زمان استفاده از آن هم بپردازیم:

  • آیا در زمینه کانتورینگ خود اشتباه کرده اید؟ یا احساس می کنید ریمل و خط چشم نامنظمی کشیده اید؟ در این گونه موارد به جای اینکه مجبور باشید صورت خود را به طور کامل بشویید، میسلار واتر به شما کمک می کند که تنها به رفع نواقص بپردازید. در این صورت تنها کافی است یک پد پنبه ای را به میسلار واتر آغشته کنید و نواحی از آرایش را که مشکل دارد، پاک کنید.حتی در روزهایی که آرایش نمی کنید، آب میسلار می تواند با پاکسازی پوست، ظاهری پرطراوت به شما دهد. برای اطلاع از روتین پوستی حتما مقاله ی برنامه کامل روتین مراقبت از پوست، محصولات و ترکیبات مفید برای هر مرحله و نحوه صحیح استفاده از آنها”  را مطالعه کنید.
  • هنگام کوهنوردی یا ورزش در خارج از منزل، آن را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم ظاهر خود را تر و تازه کرده و هرگونه آلودگی را از سطح پوست برطرف کنید. حتی اگر در یک فعالیت طبیعت گردی سنگین هم شرکت می کنید، آب میسلار می تواند به شما کمک کند تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید و در صورت لزوم به راحتی ضدآفتاب خود را پاک کرده و مجدداً آن را تمدید کنید.
  • پدهای آغشته به آب میسلار برای بعد از ورزش در باشگاه، در روزهایی که تعریق زیادی دارید یا در مواقعی که پوست شما نیاز به تقویت دارد، مناسب است. برای پاک کردن آرایش ضد آب در شب یا قبل از ورزش از میسلار واترهای مخصوص آرایش های ضدآب استفاده کنید.
  • آب میسلار می تواند راهی آسان برای از بین بردن لکه های رنگ مو از پوست شما باشد (از روی دست و اطراف خط مو در پیشانی). تنها کافی است یک پنبه یا پد را با آب میسلار خیس کرده و روی لکه ها بمالید تا برطرف شوند، در این صورت حتی نیازی به آبکشی هم نیست.
  • قبل از اپیلاسیون، آب میسلار را روی ناحیه موردنظر بکشید تا سطح پوست تمیز شود و آلودگی ها و چربی های اضافی پوست از بین برود تا موم به خوبی به موهای زائد بچسبد.
  • بعد از اینکه از کرم های برنزه کننده استفاده کردید، می توانید برای تمیز کردن دستان خود از آب میسلار استفاده کنید تا کرم برنزه کننده اضافی را پاک کند.
  • آیا می خواهید برس های آرایشی خود را تمیز کنید؟ کمی آب میسلار در یک کاسه بریزید، سپس برس های آرایش را در آن بچرخانید تا آلودگی و باقیمانده مواد آرایش از روی آن ها پاک شود. برس ها را تکان دهید تا آب میسلار اضافی آن ها خارج شود و سپس بگذارید تا خشک شوند. این کار را هر دو هفته یکبار (یا بیشتر، بسته به میزان مصرف از برس ها) انجام دهید تا برس های خود را در وضعیت خوبی نگه دارید.

میسلار واتر گلدن رز

آب پاک کننده میسلار تولید کمپانی گلدن رز، محصولی بسیار متفاوت و منحصر به فرد برای انواع پوست می باشد که به آرامی آرایش را پاک کرده و بدون باقی ماندن بر روی صورت و نیاز به آبکشی پوست را احیا و تمیز می سازد.روغن گل کاملیای ژاپنی، پانتنول و شکر آب رسان موجود در این محصول باعث افزایش رطوبت و آب رسانی به پوست می گردد. این محصول برای انواع پوست مناسب است.

حرف آخر

میسلار واتر محصولی است که روی میز آرایش هر خانومی لازم است شاید حتی مهمترین رکن میز آرایشتون باشه چرا؟ چون برای داشتن آرایشی زیبا بهتر است اول پوستی زیبا داشته باشیم.پس از این محصول کاربردی غافل نشید.

برای خرید این محصول کلیک کنید