مجله میک آپ

نحوه استفاده از کرم پودر

روش استفاده از کرم پودر شاید مهم به نظر نرسد؛ اما باید بدانید که شیوه استفاده از آن حائز اهمیت است. یکی از مهم ترین وسایل آرایشی که در کیف اغلب خانم ها وجود دارد؛ کرم پودر است. با کمک این وسیله آرایشی به راحتی می توانید جوش ها و لکه هایی که در سطح پوست تان نمایان است را بپوشانید.

با کمک کرم پودر می توانید علاوه بر زیبایی پوستتان، آن را با طراوت و شاداب نیز نشان دهید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از این وسیله آرایشی بایستی به درستی انجام شود. چرا که استفاده اشتباه از آن نه تنها موجب زیبایی پوست نشده، بلکه ایرادهای آن را نیز بیشتر نمایان می کند.

قبل از هرچیز بایستی ابتدا کرم پودر مناسب با نوع پوست خودتان را تهیه کنید. برای این که بدانید چه کرم پودری براتون مناسب است، رجوع کنید به مقاله ی “چگونه کرم پودر مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید؟”

کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده می‌کنید؟

این اشتباه یکی از رایج‌ترین اشتباهات آرایشی است. حتما قبل از مصرف کانسیلر، نخست باید کرم پودر مناسب پوستتان را بزنید. بیشتر افراد اول کانسیلر می‌زنند و بعد کرم پودر.باید بدانید که این محصولات آرایشی قرار است چه کاری برای شما انجام دهند. کرم پودر برای زیرسازی و پایه‌ی آرایش استفاده می‌شود تا به اصطلاح پوستی صاف و یکدست داشته باشید. کانسیلر نیز لکه‌هایی را که هنوز قابل مشاهده هستند، می‌پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می‌کند.

پوست خود را برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر آماده نمی‌کنید؟

نباید انتظار داشته باشید بدون آماده سازی پوست، کرم پودر و کانسیلر روی صورتتان دوام بیاورد. منظور ما از آماده سازی پوست، همان مراقبت‌های روزانه‌ی پوست است. مراقبت‌های روزانه در طولانی مدت باعث می‌شوند آرایش بهتر روی صورتتان بنشیند و مدت طولانی‌تری باقی بماند.

برای آماده سازی پوست باید دو بار در روز (صبح و شب) صورت خود را بشویید. همیشه بعد از شستشوی صورت خود از کرم مرطوب کننده‌ مخصوص صورت استفاده کنید. همچنین، برای لایه برداری دو بار در هفته، اسکراب صورت را به کار ببرید تا سلول های مرده‌ی پوستتان از بین برود. در واقع، پوست سالم، پوستی تمیز و مرطوب است. کرم پودر و کانسیلر پوست سالم را بهتر پوشش می‌دهد.

روش استفاده از کرم پودر

  • هدف از استفاده از کرم پودر یکسان و صاف شدن پوست است. لذا توصیه می کنیم کرم پودری را انتخاب کنید که به رنگ پوستتان نزدیک باشد.
  • با کمک نوک انگشت و با برس مخصوص کرم پودر را در تمامی نقاط پوست پخش کنید. حتما توجه داشته باشید که پخش کرم به صورت کامل انجام شده و در تمام سطح پوست یکسان باشد.
  • به گوشه چشم و کنار خط ابروهایتان بیشتر دقت کنید که کرم در این نواحی نیز پخش شده باشد. البته مراقب باشید که کرم وارد چشمانتان نشود.
  • اگر احساس می کنید که دور چشمتان نسبت به مابقی پوست صورت تیره تر است، کرم پودر بیشتری را برای آن ناحیه استفاده کنید.
  • برای این که کرم پودرتان بر روی صورت دوام بیشتری داشته باشد می توانید از پنکیک کمک بگیرد. توجه داشته باشید که نواحی دور چشم را با حساسیت بیشتری پنکیک بزنید و مراقب باشید پودر وارد چشمانتان نشود.
  • حتما از یک کرم پودر با کیفیت استفاده کنید که در کنار پوشانندگی بالا ماندگاری خوبی هم داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما:

همانطور که می‌دانید محصولات گلدن رز بهترین محصولات آرایشی هستند، پس اگر قصد خرید کرم پودر را دارید بهتر است کرم پودر و کانسیلر توتال کاور گلدن رز را امتحان کنید. اگر لکه‌های پوستی زیادی بر روی پوست خود دارید و یا به علت جای جوش‌های خود، زیاد در جمع‌های مختلف دوستانه شرکت نمی‌کنید، حتما کرم پودر و کانسیلر توتال کاور گلدن رز به کارتان می‌آید. این محصول که هم به عنوان کانسیلر و هم به عنوان کرم پودر می‌توان از آن استفاده کرد، قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارد. کرم پودر و کانسیلر توتال کاور گلدن رز در عین حال که لکه‌های پوستی و عیوب پوستی را به طور کامل پوشش می‌دهد، زیبایی پوست صورت را دو برابر می‌کند و باعث ایجاد ظاهری چرب و بد حالت بر روی پوست نمی‌شود. این محصول به علت فرمولاسیون اختصاصی و مواد گیاهی خود، باعث ماسیدگی روی پوست نمی‌شود و به علت نداشتن چربی اضافی، بافتی بسیار سبک داشته و بعد از مصرف، احساس سنگینی بر روی پوست شما ایجاد نخواهد کرد.

مزایای کرم پودر و کانسیلر توتال کاور گلدن رز

همانطور که گفته شد، این محصول در فرمولاسیون خود، فاقد هرگونه چربی اضافه است پس برای هر نوع پوستی، چه پوست خشک، چه پوست چرب و یا حتی پوست مختلط می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کرم پودر و کانسیلر توتال کاور گلدن رز دارای فاکتور حفاظتی ۱۵ است به همین دلیل علاوه بر پوشش‌دهی پوست شما، از پوست در برابر تشعشعات مضر اشعه نور فرابنفش محافظت می‌کند. تنوع رنگی این محصول بسیار بالا بوده و حتی اگر پوستتان بسیار روشن یا بسیار تیره است، می‌توانید از میان رنگ‌های این محصول، یک کانسیلر مناسب خود را انتخاب کنید.

بهتر است برای اینکه از این کرم پودر بر روی پوست خود بکشید، از براش کرم پودر و یا اسفنج مخصوص استفاده کنید تا کرم پودر مورد نظر به طور کامل بر روی پوست صورت پخش شود و ‌حالت یکدست به خود بگیرد.

پوشاندن لک های صورت با کرم پودر

برای این که بعد از استفاده از کرم پودر صورت صاف و یک دستی داشته باشید تمامی نواحی صورتتان را با کمک برس مخصوص کرم پودر بزنید و مطمئن شوید که کرم بر روی تمامی نواحی به صورت یکدست بوده و یا به عبارتی دیگر کرم بر روی پوست نشسته است. سپس بر روی نقاطی از صورت را که فکر می کنید دارای نقص است و یا لک دارید مجدد کرم پودر بزنید.

توجه داشته باشید برای این که بتوانید لک و یا زخم های پوست را بپوشانید باید کرم پودری را که به رنگ پوستتان نزدیکتر است را انتخاب کنید و در نهایت برای ثابت کردن کرم پودرتان از پودر پنکیک استفاده کنید