مجله میک آپ

کانسیلر صورت چیست؟ نحوه صحیح استفاده از کانسیلر صورت

کانسیلر عمدتا برای پوشاندن لکه‌ها و حلقه‌های سیاه زیر چشم به کار می‌رود. استفاده از کانسیلر می‌تواند به شما کمک کند ظاهر بدون لکی داشته باشید. با این حال این گزینه را می‌توان برای پوشاندن برآمدگی‌ها، لکه‌های سیاه رنگ، زخم‌ها و رگ‌های واریسی مورد استفاده قرار داد. ما در این مقاله به شما می گوییم کانسیلر صورت چیست، چه کاربردهایی دارد و چگونه استفاده می شود.

کانسیلر صورت چیست؟

کانسیلر نوعی محصول آرایشی است که برای پوشاندن حلقه های تیره زیر چشم، لکه های صورت، منافذ باز و پوشاندن جوش های صورت استفاده می شود. این محصول مانند کرم پودر اما غلیظ تر از آن است و می تواند عیوب صورت را پنهان کرده و صورت را به یک صفحه صاف و یکدست تبدیل کند. کانسلیر در رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد و می تواند همراه با کرم پودر یا به تنهایی استفاده شود.

بخش اول: انتخاب کانسیلر مناسب و ابزارها

۱. نوع مناسبی از کانسیلر را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید گریم حرفه ای بر روی صورتتان انجام دهید قبل از هر چیز باید کانسیلر ها را خوب بشناسید. کانسیلرها در شکل و اندازه مناسبی در بازار وجود دارند. هر ۶ نوع از کانسیلر برای پوست‌ها و پوشش‌های خاصی ساخته شده‌اند. می‌توان در آن واحد بیش از یک نوع کانسیلر را مورد استفاده قرار داد. خرید کانسیلر مناسب برای نوع پوست و مشکلی که در ناحیه مدنظر وجود دارد می‌تواند پوشش خوبی را برای صورت شما ایجاد کند.

۱.کانسیلرهای استیکی

کانسیلرهای استیکی همانند رژ لب هستند و برای ایجاد پوشش کامل تا متوسط برای حلقه‌های سیاه چشم به کار می‌روند. این کانسیلرهای ضخیم و کرمی برای افرادی که پوست نرمال، خشک یا حساس دارند می‌تواند ایده آل باشد. کانسیلرهای استیکی اغلب حاوی چربی هستند و ضخیم اند و به همین خاطر فرد می‌تواند آن ها را به راحتی پخش کند و با سایر بخش های آرایش ترکیب نماید. اگر پوست چربی دارید بهتر است اینگونه کانسیلرها را به کار نبرید.

 

۲. کانسیلرهای کرمی

کانسیلرهای کرمی به شکل پالت، فشرده و ظرف های کوچک در اختیار شما قرار می‌گیرند. این کانسیلرها می‌توانند پوشش کامل تا متوسطی را فراهم آورند و برای افرادی که پوست نرمال، بسیار خشک و حساس دارند می‌تواند مفید باشد. ضخامت و بافتی که این نوع کانسیلر فراهم می‌کند برای افرادی که تغییر رنگ زیادی در پوست دارند ایده آل است. اگر این موارد به درستی ترکیب نشوند و به کار نروند ممکن است ظاهر بسیار سنگینی بر روی پوست ایجاد کنند.

۳. کانسیلرهای پودری

این نوع کانسیلرها به شکل فشرده در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این کانسیلرهای سبک تا متوسط برای افرادی که پوست نرمال، نیمه خشک، حساس یا ترکیبی دارند بسیار عالی است. چنین کانسیلرهایی برای استفاده در هر بخشی از صورت طراحی شده‌اند. با اینحال نباید آن ها را برای پوشاندن لکه ها یا تکه های پوست خشک و پوسته پوسته شده به کار ببرید. چربی و ترکیباتی که در این محصولات یافت می‌شود می‌تواند این لکه‌ها را بدتر کند و باعث خشکی بیشتر پوست شود.

۴. کانسیلرهای مایع

این کانسیلرها در تیوب های قابل فشردن کوچک یا تیوب هایی با برش دستی در بازار عرضه می‌شوند. این نوع کانسیلر برای ایجاد پوشش سبک تا کامل طراحی شده اند و می توانند زیر چشم را هم بپوشانند. چنین محصولاتی برای افرادی که پوست نرمال، ترکیبی، چرب یا حساس دارند بسیار مفید است. این موضوع می‌تواند پوشش مناسبی برای پوست‌های مستعد بروز لکه فراهم آورد. برخلاف کانسیلرهای استیکی، کانسیلرهای کرمی مایع معمولا دچار چین و چروک نمی‌شوند. فرمول سبک آن ها باعث می‌شود پوشش خوبی بر روی صورت ایجاد گردد.

۵. کانسیلرهای مات مایع

کانسیلرهای مات به شکل تیوب‌های کوچک قابل فشردن یا تیوب هایی با براش دستی عرضه می‌شوند. این نوع کانسیلر می‌تواند پوشش سبک تا کاملی را ارائه کند. شما می‌توانید از این موارد به عنوان پایه‌ای برای سایه خود استفاده کنید. این نوع کانسیلر چین و چروک نمی‌شود.

۲. از کانسیلر مناسب برای مبارزه با مشکل خاص خود استفاده کنید

کانسیلرهای تصحیح کننده رنگ به شکل مایع، کرمی و استیکی وجود دارند. زمانی که کانسیلرهای معمولی نتوانند پوشش مناسب را برای شما فراهم آورند بهتر است از کانسیلرهای تصحیح کننده رنگ استفاده کنید. برای پوشاندن سایه کانسیلر، در ابتدا کانسیلر تصحیح کننده رنگ را بزنید، سپس کرم پودر را بزنید و در نهایت از کانسیلر انتخابی بهره ببرید. ۵ رنگی که برای این نوع کانسیلرها پیشنهاد شده می‌تواند ۵ مشکل مجزا را برطرف کند:

  • بنفش کم رنگ می‌تواند پوست با تن زرد یا رنگ پریده را پنهان کند.
  • کانسیلرهای زردرنگ می‌توانند تن های بنفش همچون حلقه های تیره زیرچشم یا زخم ها را پنهان سازند.
  • رنگ سبز می تواند قرمزی پوست را پنهان کند.
  • صورتی می‌تواند سایه های مایل به آبی که اغلب با تن های روشن تر پوست همراه است را برطرف نماید.
  • رنگ نارنجی می‌تواند لکه های آبی، خاکستری، بنفش یا حلقه‌های زیر چشم را پنهان کند.

 

۳. کانسیلر مناسب تن پوست خود را انتخاب کنید

زدن کانسیلری که بسیار روشن یا تیره تر از رنگ پوست است می‌تواند صورت شما را خراب کند. اینکار تنها توجه افراد را به مشکلی که روی صورت دارید جلب می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید که سایه مناسبی را انتخاب می‌کنید محصول را در فروشگاه تست کنید. کمی از کانسیلر را روی خط فک بزنید. بعد از ترکیب آن می‌توانید نتیجه را بررسی کنید. اگر محصول مدنظر روی صورت نمایان بود بسیار روشن یا بسیار تیره است. اگر نتوانستید محصول را ببینید سایه مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

  • سعی کنید کانسیلر خود را با سایه کرم پودر تطبیق دهید. این کار باعث می‌شود ظاهر بدون لک و خوبی داشته باشید.
  • استثنایی که برای این قانون وجود دارد زمانی است که از کانسیلر برای زیر چشم یا پوشاندن حلقه های تیره استفاده می‌کنید. کانسیلری که برای این منظور به کار می‌رود باید ۱ الی ۲ درجه روشن تر از کرم پودر و کانسیلر معمولی باشد. اینکار ناحیه مدنظر را روشن تر می‌کند.

    ۴. از ابزارهای آرایشی مناسبی استفاده کنید

    زمانی که می‌خواهید کانسیلر را روی پوست بزنید باید از ابزارهای مختلفی همچون براش های آرایشی یا اسفنج های آرایشی استفاده کنید. اسفنج های آرایشی یا بیوتی بلندرها به شکل بیضی یا مسطح هستند. شما به پنبه و پدهای آرایشی هم نیاز خواهید داشت.