مجله میک آپ

برنامه روزانه برای مراقبت از مو

برنامه روزانه مراقبت از مو چیست؟ چگونه یک روال منظم برای موهای خود داشته باشیم؟ مراقبت از موها مانند مراقبت از پوست به جنس و مدل موی هر فرد بستگی دارد که باید با تحقیق و بررسی عادت روزمره مناسب موهای خود را پیدا کنید. در حقیقت وقتی پوست و موی خوبی داشته باشید احساس بهتری نسبت به خود دارید. ما در اینجا تمام اطلاعاتی که نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهیم تا از موهای فوق العاده خود مراقبت نمایید.

برنامه روزانه در مراقبت از مو چه تاثیری دارد؟

مراقبت از موها می تواند از آسیب و مشکلات احتمالی جلوگیری کند. همچنین اگر فردی دچار مسائلی مانند ریزش مو، شوره سر، وز شدن و یا موخوره باشد به طریق این مراقبت های روزانه می تواند آن ها را درمان نماید. هدف برنامه خود را مشخص کنید بنابراین محصولات مناسب خود را بهتر انتخاب خواهید کرد. برنامه های روزانه را به عنوان یک درمان طولانی مدت در نظر بگیرید.

عواملی که بر برنامه روزانه مراقبت از مو تاثیر گذار است:

برنامه روزانه شما به چند عامل بستگی دارد: جنس موها – رنگ موها – استایل (تغییر مدل موها)

جنس موها

جنس موها در طبقه بندی مختلفی قرار می گیرد. اینکه موها نازک، ضخیم یا معمولی باشند.

مدل موها

همچنین مدل آن ها مانند صاف، مجعد، فر و … در روال روزمره تاثیرگذار است. برای مثال موهای صاف سریع تر از موهای فر چرب به نظر می رسند زیرا روغن پوست سر مدت زمان کمتری نیاز دارد تا در طول موهای صاف پخش شود.

موهای رنگ شده

مراقبت از مو در صورتی که رنگ شده باشد به دلیل آسیب وارد شده نیازمند توجه بیشتری است. کسانی که موهای خود را رنگ کرده اند نباید هر روز موها را بشویند تا از تغییر رنگ و خشکی موها جلوگیری شود. موی رنگ شده نسبت به موی طبیعی بیشتر به مواد مغذی در قالب نرم کننده و ماسک نیاز دارد.

تشخیص نوع مو با استفاده از شامپو

چندین روش ساده و کاربردی برای تشخیص نوع مو وجود دارد. از شامپوی مخصوص موهای معمولی استفاده کنید و موهای خود را شستشو دهید. بعد از آن حدودا ۸ الی ۱۰ ساعت به موهای خود استراحت بدهید و با آن ها کاری نداشته باشید. همچنین در این زمان فعالیت بدنی سنگین و ورزش نیز انجام ندهید. این زمان به تولید چربی در پوست سر کمک می کند. سپس یک دستمال برداشته و به کف سر خود و موها بکشید اگر آثار چربی بر روی آن پدیدار شد موهای شما چرب است. اگر هیچ اثری از روغن روی دستمال وجود نداشت موها خشک هستند.

تاثیر برس کشیدن یا شانه زدن موها

نحوه برس کشیدن یا شانه زدن درمراقبت از مو تاثیر بسیار زیادی دارد و جزء اولین مرحله مراقبتی است. موها را از پایین به بالا شانه بزنید. به این صورت که ابتدا پایین موها را برس کشیده و کم کم به قسمت ریشه ها بروید تا از کشیده شدن آن ها جلوگیری کنید.

مراقبت از مو هنگام حمام رفتن

قبل از حمام از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، زیتون، سیاهدانه و … به مدت یک ساعت استفاده کنید.

بلافاصله پس از حمام هنگامی که موها خیس هستند به هیچ عنوان آن ها را شانه نزنید. تا جایی که امکان پذیر است بگذارید موها با دمای اتاق خشک شوند.

برنامه مشترک مراقبت از مو برای هر نوع جنس و مدل مو

یکسری مراقبت ها برای تمام افراد با هر نوع جنس و مدلی مویی یکسان است. یک برنامه همیشگی برای شستشوی موها داشته باشید و سعی کنید آن را تغییر ندهید. برای ساقه موها از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده مزایایی از جمله رطوبت رسانی، درخشان شدن و نرمی موها را برای راحت شانه زدن به همراه دارد. هنگامی که موها خیس هستند نرم کننده رطوبت را داخل تار موها نگه می دارد. در کنار نرم کننده استفاده از ماسک های آبرسان برای مو را فراموش نکنید.

توصیه برای افرادی که دارای موی بلند هستند

اگر عادت به بلند کردن موها دارید، برای مراقبت از مو باید حواستان باشد که در دوره های مشخصی مثلا هر سه ماه حتما موها را کوتاه و مرتب کنید. این کار از ایجاد موخوره و خشک شدن موها جلوگیری می کند و به رشد و سلامت آن کمک می کند.